Szklarska Poręba: BUDOWA TRYBUN ZEWNĘTRZNYCH ZE SCHODAMI I
ZABEZPIECZENIEM SKARPY , WYKONANIE INSTALACJI
OŚWIETLENIOWEJ - BOISKA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W SZKLARSKIEJ PORĘBIE PRZY
UL.WARYŃSKIEGO
Numer ogłoszenia: 73293 - 2009; data zamieszczenia: 09.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Szklarska Poręba
, ul. M. Buczka 2, 58-580 Szklarska Poręba, woj. dolnośląskie, tel. 075
7547712, faks 075 7547724.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.szklarskaporeba.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA TRYBUN ZEWNĘTRZNYCH ZE
SCHODAMI I ZABEZPIECZENIEM SKARPY , WYKONANIE
INSTALACJI OŚWIETLENIOWEJ - BOISKA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W SZKLARSKIEJ PORĘBIE
PRZY UL.WARYŃSKIEGO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres rzeczowy obejmuje
: -demontaż i ponowny montaż ogrodzenia panelowego ~ 131,95 m2;
-niwelacja terenu, w tym miedzy innymi: karczowanie pni i korzeni , plantowanie
skarp~530 m2; -roboty ziemne ~260 m3; -wykonanie podkładów betonowych pod
trybunę, siedziska, dojścia do siedzisk i schody wejściowe~17m3; -wykonanie
ścian oporowych żelbetowych ~ 75 m2; -wykonanie siedzisk żelbetowych , dojść do
siedzisk, wejść głównych na trybunę ~11 m3; -wykonanie izolacji
przeciwwilgociowych ~292 m2; -wykonanie balustrad schodowych ~ 15,5mb; -montaż
siedzisk z tworzyw sztucznych ~224 szt; -wykonanie stalowej kraty wzmacniającej
skarpę ~140 m2; -umocnienie skarp płytami betonowymi ażurowymi ~530 m2;
-wykonanie trawników dywanowych na skarpie ~371 m2; -wykonanie chodnika przed
trybuną z kostki betonowej ~78 m2; -wykonanie rowów
dla kabli ~76m3; -ułożenie rur osłonowych ~272 mb; -ułożenie uziomów w rowach
kablowych ~278 mb ; -układanie kabli ~ 293 mb; -montaż i stawianie słupów
oświetleniowych h= 12 m - 6 szt; -montaż opraw oświetleniowych , zewnętrznych
-400W- 18 szt; -montaż szafki oświetleniowej ~1 szt..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1, 45.11.12.00-0,
45.31.23.11-0.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE
ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1.Każdy wykonawca zobowiązany jest
zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 10.000 PLN. 2.Wadium może być
wniesione w następujących formach:pieniądzu,poręczeniach
bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,gwarancjach bankowych,gwarancjach
ubezpieczeniowych,poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000
r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109,
poz. 1158, z późniejszymi zmianami). 3.W przypadku składania przez wykonawcę
wadium w formie gwarancji , gwarancja powinna być
sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta
gwarancji ( Zamawiającego tj. Miasta Szklarska Poręba ), gwaranta ( banku lub
instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich siedzib;kwotę gwarancji; termin ważności gwarancji;zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego
zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
zawierające oświadczenie : że wykonawca , w odpowiedzi na wezwanie, o którym
mowa w art. 26 ust.3 ustawy P.z.p.
nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 ustawy P.z.p. , lub pełnomocnictw , a nie
udowodnił , że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie lub że
wykonawca , którego ofertę wybrano: -odmówił podpisania umowy na warunkach
określonych w ofercie, lub -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania
umowy, lub -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
wykonawcy . 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie - na
rachunek Zamawiającego. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania
ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego
Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy bank prowadzący rachunek
Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu
składania ofert. 6.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad
określonych w art. 46 u.p.z.p.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w punkcie 27 nie złożył wymaganych przez
Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art.25 ust.1, lub
pełnomocnictw, chyba że udowodni,że wynika to z
przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił
podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie , -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
·
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej
wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1- posiadać uprawnienia do wykonania
działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia 2-
posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób
zdolnych do wykonania zamówienia. POTENCJAŁ KADROWY Wykonawca musi mieć do
dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi
do funkcji, jakie zostaną im powierzone lub muszą przedstawić zobowiązanie
innych podmiotów do udostępnienia tych osób. Wykonawca wraz z ofertą jest
zobowiązany do przedstawienia osób pełniących poniżej wymienione funkcje, i
które muszą spełniać następujące warunki: osoba proponowana do pełnienia
funkcji Kierownika Budowy minimalna liczba osób : jedna
(1) minimalne kwalifikacje: posiadanie ważnych uprawnień budowlanych do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń minimalne doświadczenie zawodowe: co najmniej 24 miesięcy na
stanowisku kierownika budowy branży budowlanej . Przez wymagane minimalne
doświadczenie zawodowe należy rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych na
stanowisku jak proponowane. Do doświadczenia zawodowego na stanowisku
kierownika budowy nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych
budowach w tym samym czasie . Przez wymagany staż
pracy należy rozumieć okres od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty
ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na portalu centralnym UZP - w
Biuletynie Zamówień Publicznych . Wymieniona osoba do
pełnienia funkcji Kierownika Budowy musi: - posiadać uprawnienia budowlane do
kierowania robotami zgodnie z ustawą z 07.07.1994 r.
Prawo budowlane w specjalności jak wyżej lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, -
posiadać dokument potwierdzający przynależność do polskiej , właściwej Izby
Inżynierów Budownictwa, z datą ważności na dzień otwarcia ofert. osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Robót Elektrycznych
minimalna liczba osób : jedna (1) minimalne kwalifikacje: posiadanie ważnych
uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej bez ograniczeń -w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych minimalne doświadczenie zawodowe: 36
miesięcy na stanowisku kierownika robót branży elektrycznej lub
elektroenergetycznej, w tym pełnienia funkcji kierownika robót nad minimum
jedną (1) realizacją oświetlenia ulicznego. Przez wymagane minimalne doświadczenie
zawodowe należy rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych na stanowisku
jak proponowane, przy realizacji podobnych robót. Do doświadczenia zawodowego
na stanowisku kierownika robót nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby
na innych budowach w tym samym czasie . Przez podobne
roboty branży rozumie się prace polegające na budowie lub przebudowie lub
remoncie instalacji oświetlenia ulicznego . Wymieniona
osoba do pełnienia funkcji kierownika robót musi: - posiadać uprawnienia
budowlane do kierowania robotami zgodnie z ustawą z 07.07.1994 r. Prawo budowlane w specjalności jak wyżej lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie
wcześniej wydanych przepisów - posiadać dokument potwierdzający przynależność
do polskiej , właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, z datą ważności na dzień
otwarcia ofert. DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (
zakończył) w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed dniem wszczęcia niniejszego
postępowania o udzielenia zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia porównywalne pod
względem złożoności jak i wartości z niniejszym zamówieniem. W przypadku
wykazania wartości wykonanych zamówień w walutach innych niż PLN- wykonawca
powinien również podać kwotę w tysiącach PLN , przeliczając
kwoty wartości zadań rozliczanych w innych walutach na tysiące PLN wg kursu
danej waluty, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na dzień protokolarnego
odbioru zadania. 3- znajdować się w sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia.
Wykonawca musi posiadać środki finansowe w wysokości co
najmniej 100 000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej
100 000 PLN lub posiadać środki finansowe i zdolność kredytową na łączną kwotę
co najmniej 100 000 PLN. 4- nie podlegać wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 24 u.p.z.p. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków
zostanie dokonana systemem jedynkowym wg zasady spełnia _ nie spełnia..
·
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania
powyższych warunków wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
ad. 1: - aktualny odpis z właściwego rejestru albo
aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamów. przez dwóch lub więcej
Wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z
nich.; ad. 2: - wykaz osób,
którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia , a także
zakresu wykonywanych czynności przez te osoby - sporządzony według wzoru
stanowiącego integralny załącznik nr 3 do IDW.oraz - pisemne zobowiązania innych podmiotów do
udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym
mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Do wykazu -
dla Kierownika Budowy i Kierowników Robót należy dołączyć: - dokumenty
stwierdzające, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, - aktualne na dzień
upływu terminu składania ofert zaświadczenia potwierdzające przynależność do
polskiej, właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca może
wykazać kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i doświadczenie załączając do
Oferty proponowany przez Zamawiającego wzór CV- według wzoru stanowiącego
załącznik 3.1 do IDW. - wykaz
wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik 4
do IDW . oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te
zostały wykonane należycie, W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub
więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich
łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie.
ad. 3- - informację z banku,
lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, w których wykonawca posiada
rachunek , potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert, potwierdzającą posiadanie środków finansowych w
wymaganej wysokości lub posiadanie przez wykonawcę zdolności kredytowej w
wymaganej wysokości. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej
wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, informację winien przedłożyć w
imieniu wszystkich ten, lub ci spośród wykonawców, którzy potwierdzają
spełnienie warunku udziału w postępowaniu. ad. 4- - oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego
integralny załącznik nr 2 do IDW, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez
dwóch lub więcej wykonawców w/w dokument może być złożony przez każdego z
wykonawców składających ofertę wspólną albo może być złożony wspólnie, lecz w
takim wypadku oświadczenie musi być podpisane przez pełnomocnika albo przez
upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców składających ofertę wspólną. 2.1 . Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605, ze zmianami ) w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane, to
jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa powyżej w pkt. ad.
9.1.1., składa dokument lub dokumenty, wystawione
zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości-
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.2. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na
język polski , sporządzonym lub poświadczonym przez
wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres
strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.szklarskaporeba.pl
zakladka:BIP _ zamówienia publiczne.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w
wersji elektronicznej - ze strony internetowej w wersji papierowej u Zamawiąjacego-po uprzednim zgłoszeniu zapotrzebowania (
faks:075 7547724) i pokryciu kosztów wykonania jej powielenia..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert:
01.06.2009 godzina 09:15, miejsce: Urząd Miasta
Szklarska Poręba , ul . M. Buczka 2 , 58-580 Szklarska Poręba lub osobiście - w
Biurze Obsługi Interesantów- parter ( adres j. w.)..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).